Home » » အဆင့္ျမင့္တကၠသိုလ္ Center of Excellence ဘာလဲ၊ ဘယ္လဲ - အပိုင္း (၃)

အဆင့္ျမင့္တကၠသိုလ္ Center of Excellence ဘာလဲ၊ ဘယ္လဲ - အပိုင္း (၃)



နိဒါန္း
၁။ စာေရးသူအေနျဖင့္ အဆင့္ျမင့္တကၠသိုလ္ (Center of Excellence) ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး အပိုင္းႏွစ္ပိုင္း တင္ျပခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ မိမိေရးေနဆဲ အခ်ိန္မွာပင္ ပညာေရးဆိုင္ရာ ထင္ရွားေသာ ေျပာင္းလဲမႈေျခလွမ္းမ်ား စတင္လာခဲ့သည္ကို ေတြ႔ရွိရသည္။ ထိုအခ်က္မ်ားကို အေျခခံကာ အဆင့္ျမင့္ တကၠသိုလ္ဆိုင္ရာ ေဆြးေႏြးမႈမ်ားကို ဆက္လက္သံုးသပ္ ေရးသားသြားမည္ျဖစ္ပါသည္။
သံုးသပ္ခ်က္မ်ား
၂။ ၉-၁၁-၂၀၁၂ ရက္ေန႔တြင္ ဆက္သြယ္ေရး၊ စာတိုက္ႏွင့္ နည္းပညာ၀န္ႀကီးဌာန၏ အမည္ကို ဆက္သြယ္ေရးႏွင့္ သတင္းအခ်က္အလက္ နည္းပညာ ၀န္ႀကီးဌာန(Ministry of Communication and Information Technology) အျဖစ္ အမည္ေျပာင္းလဲခဲ့ပါသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ယခင္ သိပၸံႏွင့္နည္းပညာ ၀န္ႀကီးဌာန၏ စီမံခန္႔ခြဲမႈေအာက္တြင္ ရွိေသာ ကြန္ပ်ဴတာ တကၠသိုလ္မ်ားကို ယခု ျပင္ဆင္ေျပာင္းလဲလိုက္သည့္ ဆက္သြယ္ေရးႏွင့္ သတင္းအခ်က္အလက္ နည္းပညာ ၀န္ႀကီးဌာန (Ministry of Communication and Information Technology) တြင္ ထားရွိမည္ဆိုပါ ပိုမို ဆီေလ်ာ္မႈ ရွိမည္ျဖစ္သည္။ ထိုကဲ့သို႔ ေျပာင္းလဲ ဖြဲ႔စည္းမည္ဆိုပါက သိပၸံႏွင့္နည္းပညာ၀န္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ စီမံခန႔္ခြဲရမည့္ အဆင့္ျမင့္တကၠသိုလ္ ႏွစ္ခု (ရန္ကုန္နည္းပညာ တကၠသိုလ္ႏွင့္ မႏၲေလး နည္းပညာတကၠသိုလ္) သာ ရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ဆက္သြယ္ေရးႏွင့္ သတင္းအခ်က္အလက္ နည္းပညာ ၀န္ႀကီးဌာန(Ministry of Communication and Information Technology) အေနျဖင့္လည္း အဆင့္ျမင့္တကၠသိုလ္ ႏွစ္ခု (ရန္ကုန္ ကြန္ပ်ဴတာ တကၠသိုလ္ႏွင့္ မႏၲေလး ကြန္ပ်ဴတာတကၠသိုလ္) ကိုသာ ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲရမည္ျဖစ္သည္။ (သို႔ေသာ္ ပိုမို ေကာင္းမြန္ေသာ အႀကံျပဳခ်က္ကို ေနာက္ပိုင္းတြင္ တင္ျပပါမည္)
၃။ ယခုအခါ ပညာသင္ႏွစ္စတင္ရန္ အခ်ိန္လြန္စြာ နီးကပ္ေနၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း အဆင့္ျမင့္တကၠသိုလ္ (Center of Excellence) မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ သိသာထင္ရွားေသာ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကို ပြင့္လင္းစြာျမင္ေတြ႔ႏိုင္ျခင္း မရွိေသးေပ။ အျခားႏုိင္ငံတကာတကၠသိုလ္မ်ားကဲ့သို႔ သင္တန္းႏွစ္အလိုက္ သင္ၾကားပုိ႔ခ်မည့္ ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ အခ်က္အလက္မ်ားကို အဆိုပါတကၠသိုလ္မ်ား၏ အင္တာနက္ Web Site  မ်ားတြင္ ယခုအခ်ိန္အထိ ေဖာ္ျပႏိုင္ျခင္း မရွိေသးေပ။ စာေရးသူအေနျဖင့္ အဆိုပါ တကၠသိုလ္မ်ား၏ အင္တာနက္ Web Site  မ်ားတြင္လည္းေကာင္း၊ သက္ဆိုင္ရာ သိပၸံႏွင့္ နည္းပညာ၀န္ႀကီးဌာန၏ အင္တာနက္ Web Site တြင္လည္းေကာင္း အဆင့္ျမင့္တကၠသိုလ္ (Center of Excellence) မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အခ်က္အလက္မ်ားကို ေတြ႔ရွိျခင္း မရွိေပ။ ဤသည္မွာပင္ အဆင့္ျမင့္တကၠသိုလ္ (Center of Excellence) မ်ား၏ ပထမဆံုးေသာ အားနည္းခ်က္ျဖစ္သည္ကို သံုးသပ္ႏုိင္ေပသည္။ ( အဆိုပါ ဆက္စပ္ web site လိပ္စာမ်ား ကို ေလ့လာႏိုင္ရန္ ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။ http://www.most.gov.mm/http://www.most.gov.mm/ytu,http://www.most.gov.mm/mtuhttp://www.ucsy.edu.mm)
ဤအခ်က္သည္ပင္ ထို အဆင့္ျမင့္တကၠသိုလ္ (Center of Excellence) မ်ား အမွန္တကယ္ အဆင့္ ျမင့္ မျမင့္ ဆိုသည္ကို စဥ္းစား ၾကည့္ႏိုင္မည့္ အခ်က္ျဖစ္သည္ကို မည္သူမွ် ျငင္းဆိုႏိုင္မည္ မဟုတ္သည္ကို လက္ခံရေပမည္။
၄။ ၉-၁၁-၂၀၁၂ ရက္ေန႔က က်င္းပေသာ ပထအမႀကိမ္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ပၪၥမပံုမွန္အစည္းအေဝး ၁၂ ရက္ေျမာက္္ေန႔ အေရးႀကီး အဆိုတင္သြင္းျခင္းက႑တြင္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ဥကၠ႒ ေကာ့မွဴးမဲဆႏၵနယ္မွ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က “ရန္ကုန္ဝိဇၨာႏွင့္ သိပံၸ တကၠသိုလ္အား ျပဳျပင္မြမ္းမံၿပီး သင္ေထာက္ကူ ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ ပညာမ်ား၌ အဆင့္မီတကၠသိုလ္တစ္ခု ျဖစ္ေျမာက္ေရးအတြက္ ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာနမွ တာဝန္ရွိသူမ်ား၊ လႊတ္ေတာ္ေရးရာေကာ္မတီ/ေကာ္မရွင္အဖြဲ႕ဝင္မ်ား၊ ဘာသာရပ္ ဆိုင္ရာကြ်မ္းက်င္ သူမ်ား၊ အသိပညာရွင္ အတတ္ပညာရွင္မ်ား ပါဝင္သည့္ ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲေရးအဖြဲ႕ကို ဖြဲ႕စည္းေပးပါရန္ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႕သို႔ တိုက္တြန္းေၾကာင္း” အဆိုကို တင္သြင္းရာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ (၃) ဦးက ေထာက္ခံေဆြးေႏြးၾကၿပီး ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ေဒါက္တာဘေရႊက ဝန္ႀကီးဌာနက အေလးထားေဆာင္ရြက္ေနသည့္ ကိစၥတစ္ခု ျဖစ္သျဖင့္ အဆိုကို မွတ္တမ္းအျဖစ္ ထားရွိၿပီးေနာင္ေပၚေပါက္လာမည့္၊ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က ျပ႒ာန္းမည့္ တကၠသိုလ္ဥပေဒ ေပၚေပါက္သည့္အခါ ပိုမိုေကာင္းမြန္သည့္အစီအမံမ်ား ေဆာင္ရြက္သင့္ပါေၾကာင္းျဖင့္ ျပန္လည္ ရွင္းလင္းေဆြးေႏြး ခဲ့ေသာ္လည္း အဆိုရွင္က လႊတ္ေတာ္၏ အဆံုးအျဖတ္ကိုသာ ခံယူလိုေၾကာင္းျဖင့္တင္ျပရာ ေထာက္ခံ ဆႏၵမဲ မ်ားသည့္အတြက္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ အဆိုအတည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဆံုးျဖတ္ခဲ့ျခင္းသည္လည္း ပညာေရးေလာကကို ရိုတ္ခတ္လာႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ (ဤေနရာတြင္ ႏိုင္ငံပိုင္ သတင္းစာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပပါရွိသေလာက္ကိုသာ သိရွိရသျဖင့္ ထိုအခ်က္ကိုအေျခခံကာသာ ေရးသားရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အဆိုရွင္၏ တင္ျပခ်က္ အျပည့္အစံုကို ဖတ္ရႈရျခင္း မရွိေသးသျဖင့္ ပိုမိုျပည့္စံုေအာင္ သံုးသပ္မႈမျပဳလုပ္ႏုိင္ျခင္းမွာ စာေရးသူ၏ အားနည္းခ်က္သာ ျဖစ္ပါသည္။)
၅။ ထို႔ျပင္ အဆိုပါေန႔တြင္ပင္ ငါန္းဇြန္မဲဆႏၵနယ္မွေဒါက္တာျမဦးက “ႏိုင္ငံေတာ္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ၏ အေျခခံအုတ္ျမစ္ ျဖစ္ေသာ ပညာေရးက႑ ျမင့္မားေရးအတြက္ ခိုင္မာသည့္ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒတစ္ရပ္ ျပ႒ာန္းေရး” အဆိုကို တင္သြင္းရာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ (၃) ဦးကေဆြးေႏြးၾကၿပီး ဒုတိယဝန္ႀကီး ေဒါက္တာဘေရႊက ဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ အဆိုကို ႀကိဳဆို ေထာက္ခံပါေၾကာင္းျဖင့္ ျပန္လည္ေဆြးေႏြး တင္ျပရာယင္းအဆိုကို လႊတ္ေတာ္ကသေဘာတူသည့္အတြက္ ေဒါက္တာျမဦး၏အဆို အတည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဆံုးျဖတ္ခဲ့ပါသည္။ အဆိုပါ ဥပေဒသည္လည္း ပညာေရးက႑ကို လာေရာက္ ရိုက္ခတ္ႏိုင္ေသာ ဥပေဒတစ္ခု ေပၚထြန္းလာမည့္ ကိစၥရပ္တစ္ခုပင္ျဖစ္သည္။
၆။ အဆိုပါေန႔တြင္ပင္ ကမာရြတ္မဲဆႏၵနယ္မွ ေဒါက္တာစိုးရင္၏ “အဆင့္ျမင့္တကၠသိုလ္မ်ားျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ ျပဳလုပ္ရာတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ တကၠသိုလ္မ်ား(လိႈင္နယ္ေျမ)ကို အက်ိဳးရွိစြာ အသံုးျပဳမည့္အစီအစဥ္မ်ား ေဆာင္ရြက္ ထားရွိမႈ ရွိ/မရွိသိရွိလိုေၾကာင္း” ေမးခြန္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီး ေဒါက္တာဘေရႊက တကၠသိုလ္မ်ား (လိႈင္နယ္ေျမ)၌ လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ သင္တန္းမ်ား ဖြင့္လွစ္သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးျခင္း၊ ဘူမိေဗဒ ဆိုင္ရာ သုေတသနလုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ သိပံၸလက္ေတြ႕ခန္းသံုး ပစၥည္းမ်ား ထုတ္လုပ္ျခင္း၊ အေဆာင္မ်ားႏွင့္ လံုးခ်င္းအိမ္ရာမ်ားတြင္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၊ ပညာေရးဝန္ထမ္းမ်ား ေနထိုင္ေရးအတြက္ ေနရာခ်ထား စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ ေပးျခင္း၊ျမန္မာႏိုင္ငံဝိဇၨာႏွင့္ သိပၸံပညာရွင္ အဖြဲ႕႐ံုးႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ စာစစ္ဦးစီးဌာနတို႔ ဖြင့္လွစ္ထားရွိျခင္း၊ ရန္ကုန္ပညာေရး တကၠသိုလ္ေလ့က်င့္ေရး အထက္တန္းေက်ာင္းအတြက္ အသံုးျပဳျခင္းတို႔ကိုေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိၿပီး အဆင့္ျမင့္ တကၠသိုလ္ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ ျပဳလုပ္ရာတြင္ အက်ိဳးရွိစြာ အသံုးျပဳမည့္ အစီအစဥ္မ်ား တိုးျမႇင့္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္းျဖင့္ ျပန္လည္ေျဖၾကားသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ တကၠသိုလ္မ်ား လိႈင္နယ္ေျမ ျပန္လည္ သက္၀င္လႈပ္ရွားလာႏိုင္ေစမည့္ ေမးခြန္းတစ္ခုျဖစ္သည္ကို ေလ့လာ သိရွိႏိုင္ေပသည္။
၇။ သို႔ျဖစ္ရာ အဆိုပါ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားအရ လႊတ္ေတာ္အသီးသီးအေနျဖင့္လည္း ျမန္မာႏုိင္ငံပညာေရး တိုးတက္ေျပာင္းလဲျပဳျပင္မႈလုပ္ငန္းမ်ားကို အင္တိုက္အားတိုက္ ေဆြးေႏြးေဆာင္ရြက္ေနၾကၿပီျဖစ္သည္ကို ေတြ႔ရွိ ရပါသည္။ အဆိုပါ အခ်က္သည္လည္း ျမန္မာ့ပညာေရးေလာကကို ရိုတ္ခတ္လာႏိုင္ေသာ လိႈင္းလံုးမ်ားျဖစ္သည္ကို မည္သူမဆို သိရွိႏိုင္ေပသည္။ အဆိုပါ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈလိႈင္းမ်ား ရိုတ္ခတ္လာပါက ဆက္လက္ တည္တံ့ႏိုင္မည့္ ေရရွည္ခိုင္ၿမဲေသာ အဆင့္ျမင့္တကၠသိုလ္ (Center of Excellence) မ်ားျဖစ္ေစရန္ မည္ကဲ့သို႔ ႀကိဳတင္ေျမာ္ျမင္ စီစဥ္ထားရွိပါသနည္းဆိုသည္ကိုလည္း သိရွိရန္လိုအပ္ေပသည္။
၈။ စာၾကည့္တိုက္မ်ား၏ အေနအထားသည္လည္း တကၠသိုလ္တစ္ခု၏ အဆင့္အတန္းကို ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ရာ အဆိုပါ အဆင့္ျမင့္တကၠသိုလ္ (Center of Excellence) မ်ားရွိ စာၾကည့္တိုက္မ်ားတြင္ တည္ရွိေသာ စာအုပ္ အမ်ဳိးအစား၊ စာအုပ္အေရအတြက္၊ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား အသံုးျပဳႏိုင္မႈ၊ ၀န္ထမ္းမ်ားအသံုးျပဳႏိုင္မႈတို႔ကိုလည္း ေလ့လာ ဆန္းစစ္ျပဳျပင္ရန္လိုအပ္မည္ျဖစ္သည္။ ပံုမွန္ စာအုပ္စာတမ္းမ်ား ျပည့္စံုရန္ လိုအပ္သည့္အျပင္ ေခတ္မွီ electronic library မ်ားကို အမွန္တကယ္ လိုအပ္ေနသည္မွာ ျငင္းခ်က္ထုတ္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ေပ။
၉။ ထို႔ျပင္ လက္ရွိေခတ္ကာလ အေျခအေနအရ တကၠသိုလ္ တစ္ခု၏ အဆင့္သည္ အင္တာနက္ အသံုးျပဳႏုိင္မႈ သည္လည္းအေရးပါ အရာေရာက္သည္ျဖစ္ရာ တကၠသိုလ္၏ Campus Network System မည္မွ်ေကာင္းမြန္သည္၊ အင္တာနက္ ဆက္ေၾကာင္းမ်ား မည္မွ် အသံုးျပဳႏိုင္စြမ္းရွိ၍ stakeholder မ်ား မည္မွ် access ျပဳလုပ္ႏိုင္သည္ ဆိုသည္မွာလည္း အဆင့္ျမင့္တကၠသိုလ္ (Center of Excellence) မ်ား၏ အရည္အေသြးကို သတ္မွတ္ရာတြင္ စဥ္းစားဆံုးျဖတ္ရမည့္ အခ်က္ပင္ျဖစ္ပါသည္။
အႀကံျပဳခ်က္
၁၀။ စနစ္ေဟာင္းမွ ခံယူခ်က္မ်ား (mind set) ရွိေနေသးျခင္းသည္လည္း ပညာေရးျမႇင့္တင္မႈျပဳလုပ္ရာတြင္ အခက္အခဲတစ္ခုျဖစ္ေနရာ ခံယူခ်က္မ်ား (mind set) ကိုေျပာင္းလဲရန္အဓိက လိုအပ္ေနပါသည္။ လက္ရွိ ေဆာင္ရြက္ေနသူ အမ်ားစုမွာ ခံယူခ်က္ေဟာင္းမ်ားျဖင့္သာ ေဆာင္ရြက္ေနၾကျခင္းျဖစ္ရာ ေက်နပ္အားရစရာ ေကာင္းေသာ result မ်ား ေပၚထြက္လာရန္မွာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ နည္းပါးေနပါသည္။
၁၁။ ယခုအခါအဆင့္ျမင့္ပညာအဆင့္ ပညာေရးျမႇင့္တင္မႈလုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္ရြက္ရာတြင္ မိမိ၀န္ႀကီးဌာနအလိုက္ သီးျခားစီသာ ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ သေဘာကို ေတြ႔ျမင္ေနရသျဖင့္ အေျခခံအဆင့္ႏွင့္ အဆင့္ျမင့္ပညာအဆင့္ကိုလည္း အခ်ိတ္အဆက္မိမိ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္လိုအပ္ေနသည္ကို ေတြ႔ရွိရပါသည္။
၁၂။ အေကာင္းဆံုးအေနအထားမွာ တကၠသိုလ္မ်ားကို ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ ႀကီးႀကပ္မႈကိုသာ ျပဳလုပ္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဤေနရာတြင္ တကၠသိုလ္၏ အနိမ့္ဆံုးစံသတ္မွတ္ခ်က္ကို ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ သတ္မွတ္ေပးၿပီး စီမံခန္႔ခြဲမႈအ၀၀ကို သက္ဆိုင္ရာတကၠသိုလ္ေကာင္စီကသာ တာ၀န္ယူသည့္ ပံုစံ ေျပာင္းလဲ သင့္ပါသည္။ တကၠသိုလ္အသီးသီးသည္ Autonomous Body အဖြဲ႔အစည္းအျဖစ္သာ ရပ္တည္သင့္ပါသည္။ တကၠသိုလ္၀င္ခြင့္ စိစစ္လက္ခံျခင္းကိုပင္ မိမိတို႔တကၠသိုလ္၏လိုအပ္ခ်က္အလိုက္ မိမိတို႔ဘာသာ သတ္မွတ္ရန္ ျဖစ္ပါသည္။ ယခုလက္ရွိက်င့္သံုးေနေသာ ခြဲတန္း စနစ္ကို ပယ္ဖ်က္ရပါမည္။ တကၠသိုလ္၏ ၀န္ထမ္းခန္႔အပ္သည့္ ပံုစံကိုလည္း ႏိုင္ငံတကာ တကၠသိုလ္မ်ားကဲ့သို႔ ပင္ ခန္႔အပ္သင့္ပါသည္။
၁၃။ ေကာ့မွဴးမဲဆႏၵနယ္မွ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ အဆိုတြင္ပါရွိေသာ ရန္ကုန္၀ိဇၨာႏွင့္သိပၸံတကၠသိုလ္ကို National Level University တစ္နည္းအားျဖင့္ အမ်ဳိးသားတကၠသိုလ္ အသြင္ေျပာင္းကာ ၀ိဇၨာသိပၸံ ဘာသာရပ္မ်ား သာမက (ေဆးပညာမဟာဌာန၊ အင္ဂ်င္နီယာမဟာဌာန၊ စိုက္ပ်ဳိးေရးပညာမဟာဌာန၊ ပညာေရး မဟာဌာန၊ စီးပြားေရးပညာ မဟာဌာန၊ ဇီ၀နည္းပညာမဟာဌာန၊ သတင္းအခ်က္အလက္နည္းပညာမဟာဌာန စသည္ျဖင့္ ဖြဲစည္းကာ) ဘာသာရပ္ေပါင္းစံုသင္ၾကားေပးႏိုင္မည့္ တကၠသိုလ္တစ္ခုအျဖစ္ တည္ေထာင္သင့္ပါသည္။
၁၄။ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားကိုလည္း Campus Life ကို အျပည့္အ၀ေပးႏိုင္ရန္ ေက်ာင္းေဆာင္မ်ား ထားရွိသင့္ပါသည္။ ထိုကိစၥကိုလည္း ျပန္လည္ေဆာင္ရြက္သင့္ပါသည္။ ထိုသို႔ျပဳလုပ္ျခင္းျဖင့္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား အခ်င္းခ်င္းပိုမိုစည္းလံုးႏိုင္ရံုသာမက ေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူမ်ားအေနျဖင့္လည္း ဆရာဆရာမမ်ား၏ အုပ္ထိန္းမႈေအာက္တြင္ပင္ရွိေနမည္ျဖစ္ရာ ဆရာတပည့္ဆက္ဆံေရးလည္းပိုမိုပီျပင္မႈ ရွိလာမည္ျဖစ္သည္။
၁၅။ စာေရးသူအေနျဖင့္ ယခင္အတိုင္းဆက္လက္ေျပာလိုသည္မွာ အဆင့္ျမင့္တကၠသိုလ္ (Centre of Excellence)မ်ားအေနျဖင့္ တကၠသိုလ္ တစ္ခု၏ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ား ျဖစ္ေသာ သုေတသနမ်ားျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ျခင္း (Research)၊ သင္ၾကားပို႔ခ်ျခင္း (Teaching)၊ မိမိတို႔ သုေတသနေတြ႔ရွိခ်က္မ်ားကို ျဖန္႔ေ၀ျခင္း(Publishing) တို႔ကိုလည္း ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ ဦးစားေပးလုပ္ေဆာင္ေရးမွာလည္း အလြန္ အေရးႀကီးေပသည္။ ထိုသို႔ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္အတြက္မွာ လိုအပ္ေသာ လက္ေတြ႔စမ္းသပ္ခန္း အသံုးအေဆာင္မ်ား (Lab Facilities)မ်ားကို ျဖည့္ဆည္းေပးကာ ဆရာ၊ဆရာမမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအတြက္ အခ်ိန္ကန္႔သတ္ခ်က္မရွိ  ၂၄နာရီ အသံုးျပဳႏိုင္ေစရန္ကို စီမံ ေဆာင္ရြက္ေပးရန္ လိုအပ္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ၂၄ နာရီ မီးလင္း အလုပ္လုပ္ေနေသာ လက္ေတြ႔စမ္းသပ္ခန္းမ်ားရွိေနရန္ လိုအပ္ေနေပသည္။ ထိုသို႔ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္မွာ လိုအပ္ေသာ ေငြေၾကး ေထာက္ပံ့မႈသည္ စဥ္ဆက္မျပတ္ျဖစ္ေစရန္လိုအပ္ပါသည္။ 
၁၆။ တကၠသိုလ္စာၾကည့္တိုက္၏ အဆင့္ကိုလည္း လိုက္ေလ်ာညီေထြ ျမႇင့္တင္ေပးရန္လိိုအပ္ပါသည္။ ေခတ္မီျပည့္စံုေသာ စာအုပ္မ်ားသာမက electronic library အဆင့္ကုိ ပီျပင္စြာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ရန္ ေဆာင္ရြက္သင့္ပါသည္။
နိဂံုး
၁၇။ “If you want your country to get rich, emphasize on education” ဟူေသာ ေဆာင္ပုဒ္ကို သတိခ်ပ္ကာ ႏုိင္ငံ့ အဆင့္အတန္း ျမင့္မားေစေရးအတြက္ ပညာေရးကို အေလးထားေဆာင္ရြက္သင့္ေပသည္။ “ပညာေရးျဖင့္ ေခတ္မီဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေသာ ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီး တည္ေဆာက္အံ့”  ဟူေသာ ေဆာင္ပုဒ္ကို မိမိတို႔ ယခု ေဆာင္ရြက္ခ်က္မွ်ေလာက္ျဖင့္ လက္ေတြ႔ အေကာင္အထည္ေပၚလာမည္ မဟုတ္သည္ကို သိရွိနားလည္သင့္ေပသည္။ ယခင့္ ယခင္ ကာလမ်ားကအတိုင္း ေကာက္ရိုးမီး ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားျဖင့္ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈလုပ္ငန္းမ်ား ေအာင္ျမင္ႏိုင္မည္ မဟုတ္သည္ကို သတိမူ သင့္ပါသည္။ သင္ခန္းစာလည္း ယူသင့္ပါၿပီ။ အေျပာလွရံု၊ အလုပ္ျပရံုသက္သက္ျဖင့္ေတာ့ အဆင့္ျမင့္ တကၠသိုလ္ (Center of Excellence) ဟု ေလသံ မဟစ္ၾကပါႏွင့္ဟုသာ ဆိုလိုက္ခ်င္ပါသည္။
စံပယ္မ
အဆင့္ျမင့္ တကၠသိုလ္ Center of Excellence ဘာလဲ၊ ဘယ္လဲ - အပိုင္း (၁)
အဆင့္ျမင့္ တကၠသိုလ္ Center of Excellence ဘာလဲ၊ ဘယ္လဲ - အပိုင္း (၂)
(ေဆာင္းပါးအမွတ္စဥ္ (၁) ႏွင့္ (၂) ကို ေမာကၡပညာေရးမဂၢဇင္းတြင္ ေဖာ္ျပၿပီးေနာက္ စာေရးသူကို မွတ္ခ်က္ ေရးသားေပးခဲ့ၾကသူမ်ားကို အထူးပင္ ေက်းဇူးတင္ရွိပါသည္။ စာေရးသူသည္ လက္ရွိတြင္ သိပၸံႏွင့္ နည္းပညာ ၀န္ႀကီးဌာနတြင္ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ေနေသာ အရာထမ္းတစ္ဦးျဖစ္ပါသည္။ မိမိ၏တင္ျပခ်က္မ်ား၊ အဆိုျပဳခ်က္မ်ားသည္ သက္ဆိုင္ရာကို ေပါက္ေရာက္ႏိုင္စြမ္း မရွိပါသျဖင့္ (တင္ျပ အႀကံျပဳဖူးခဲ့ေသာ္လည္း အသိအမွတ္ ျပဳျခင္း မရွိခဲ့ပါ) ေဆာင္းပါးအျဖစ္ ေရးသားကာ ေမာကၡ ပညာေရးမဂၢဇင္းသို႔ ေပးပို႔ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဤေဆာင္းပါးကို ေဖာ္ျပေပးေသာ ေမာကၡပညာေရး မဂၢဇင္းကိုလည္း ေက်းဇူး အထူးတင္ရွိပါသည္။ ေဆာင္းပါးပါ အခ်က္အလက္မ်ား မျပည့္စံုျခင္း၊ သံုးသပ္ခ်က္မ်ား ပီျပင္မႈ မရွိျခင္းမ်ားသည္ စာေရးသူ၏ ည့ံဖ်င္းမႈသာျဖစ္ပါသည္။ မိမိ၏ ေရးသားအႀကံျပဳခ်က္မ်ားသည္ ျမန္မာ့ပညာေရးကို တစ္စိတ္တစ္ေဒသ တစ္ေထာင့္တစ္ေနရာက အက်ဳိးျပဳႏိုင္လွ်င္ပင္ မိမိအေနျဖင့္ ေရးသားရသည့္ တန္ဖိုးတစ္စံုတစ္ရာ ရရွိသည္ဟု ခံယူပါသည္။ စာေရးသူအား ေ၀ဖန္အႀကံျပဳ လိုပါက  sabalmalay27612@gmail.com သို႔ တိုက္ရိုက္ဆက္သြယ္ေပးပို႔ႏိုင္ပါသည္။)

  စံပယ္မ
Share this article :

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2012. WUNPAWNG . All Rights Reserved
Wunpawng Online News Powered by WUNPAWNG