အဓိကျပႆနာမွာ ယင္းတို႔တတ္ေျမာက္ထားေသာ ပညာျဖင္႔ ျပည္တြင္းမွ လုပ္ကိုင္ေသာ အလုပ္မွ ရရွိေသာ ဝန္ထမ္း လစာသည္ ျပည္ပမွေပးေသာလစာထက္ အဆမတန္ နည္းေနျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ ပညာရွင္မ်ားမွာ နုိင္ငံေတာ္ႏွင္႔ ေနာင္လာေနာက္သားတို႔ရဲ႕အနာဂတ္ကို မငဲ႔နိုင္ေတာ႔ပဲ ကိုယ္႔အတြက္ကိုယ္ပဲၾကည္႔ကာ ကိုယ္လြတ္ရုန္းၾကေတာ႔သည္။ ဤသို႔ျဖင္႔ စီမံကိန္းမွာ မွန္းခ်က္ႏွင္႔ ႏွမ္းထြက္မကိုက္ပဲ မ်ားစြာေႏွာင္႔ေႏွးခဲ႔ရသည္။ သို႔ေသာ္ အခ်ိန္အနည္းငယ္အတြင္းမွာပင္ တာဝန္ရွိသူမ်ားက ျပန္လည္ညွိႏိႈင္းေဆြးေႏြးၾကရင္း ထိုျပႆနာကိုေျဖရွင္းဖို႔ အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္းကို ရွာေဖြနိုင္ခဲ႔ၾကသည္။ ေျဖရွင္းမႈမွ ရလဒ္ အေျဖမွာ ထံုးစံအတိုင္း နိုင္ငံအတြက္ အမွန္တကယ္အေရးေပၚ လိုအပ္ခ်ိန္တိုင္းမွာ နိုင္ငံေတာ္တာဝန္ကို တိတိက်က် သစၥာရွိရွိ ျဖင္႔ ေက်ပြန္စြာထမ္းေဆာင္တတ္သည္႔ တပ္မေတာ္ကိုသာ အားကိုးရန္ျဖစ္သည္။
တပ္မေတာ္မရွိေသာ နုိင္ငံသည္ ၿခံစည္းရိုးမရွိေသာ အိမ္ႏွင္႔တူသည္။ "တပ္မေတာ္၏ တာဝန္သည္ နိုင္ငံေတာ္ႏွင္႔ နုိင္ငံသားတို႔၏ အသက္အိုးအိမ္စည္းစိမ္ကို ကာကြယ္ေစာင္႔ေလွ်ာက္ရန္ျဖစ္သည္” ဟု ဆိုေသာ္လည္း ဤအေနအထားတြင္ ျမန္မာ႔တပ္မေတာ္သည္ နိုင္ငံေတာ္ကာကြယ္ေရးႏွင္႔ နုိင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္းသာယာေရးသာမက နိုင္ငံေတာ္ ေခတ္မွီတိုးတက္ေရးကိုပါ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ရမည္႔အခ်ိန္သို႔ ႀကံဳႀကိဳက္လာခဲ႔သည္။ သို႔ျဖစ္၍ ကာယ အားသာမက ဥာဏ အားေကာင္းသည္႔ ထူးခၽြန္ထက္ျမက္ေသာ တပ္မေတာ္သားအခ်ိဳ႕ကို နိုင္ငံျခားတိုင္းျပည္မ်ားသို႔ေစလႊတ္ကာ ေခတ္မွီေသာ အဆင္႔ျမင္႔နည္းပညာမ်ားကို ေလ႔လာဆည္းပူးေစၿပီး တတ္ကၽြမ္းလာသမွ် ပညာရပ္မ်ားျဖင္႔ နိုင္ငံတြင္းမွာပင္ နုိင္ငံေတာ္ႏွင္႔ နုိင္ငံသားတို႔ အတြက္ အျပည္႔အဝ အသံုးျပဳနိုင္ရန္ စီမံအေကာင္အထည္ ေဖာ္ခဲ႔သည္။ ထိုစီမံခ်က္ကို အေကာင္ထည္ေဖာ္ခဲ႔သည္မွာ ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခုခန္႔ ရွိၿပီျဖစ္ၿပီး အေလအလြင္႔မွာလည္း ၀.၀၂% ထိ က်ဆင္းသြားေတာ႔သည္။
ဆယ္စုႏွစ္အတြင္းမွာပင္ ျမန္မာနုိင္ငံ၏ အေျခအေနမွာလဲ မႏွစ္ကႏွင္႔ ဒီႏွစ္ မတူေအာင္ သိသိသာသာ တိုးတတ္ေျပာင္း လဲလာခဲ႔႔သည္။ ဖုန္းကိုင္ေဆာင္သည္႔ လူဦးေရ အေရအတြက္၊ အင္တာနက္အသံုးျပဳသူ လူဦးေရ အေရအတြက္မွာ အဆေပါင္းမ်ားစြာ ျမင္႔တက္လာၿပီး ယခုဆိုလွ်င္ ျပည္တြင္းမွာပင္ မိုဘိုင္း ႏွင္႔ အျခား အီလက္ထေရာနစ္ပစၥည္းေပါင္းမ်ားစြာ သာမက ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားပါ ထုတ္လုပ္နိုင္ မည္႔အေျခအေနသို႔ ေရာက္ရွိေနၿပီျဖစ္သည္။
နိုင္ငံအသီးသီးသို႔ေစလႊတ္ပညာသင္ၾကားေစသည္႔ ပညာေတာ္သင္မ်ားထဲတြင္ ရုရွားနုိင္ငံမွ ျမန္မာေက်ာင္းသား ပညာေတာ္သင္မ်ားမွာ သတင္းေကာင္းျဖင္႔ေၾကာ္ၾကားသူမ်ားျဖစ္သည္။ အျခားနုိင္ငံသားမ်ားသာမက ရုရွားေက်ာင္းသားမ်ားထက္ပင္ ပိုမိုထက္ျမက္သူမ်ား၊ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈ အလြန္ေကာင္းသူမ်ား၊ ယဥ္ေက်းလိမၼာၾကသူမ်ား၊ စည္းကမ္းလိုက္နာၾကသူမ်ား၊ ေနထိုင္စားေသာက္မႈ အဆင္႔တန္းရွိသူမ်ား အျဖစ္ မွတ္ခ်က္ေပးျခင္းမ်ားကို အၿမဲလိုလိုခံၾကရသည္။ ရုရွားဆရာ၊ ဆရာမမ်ား ႏွင္႔ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားသာမက ရုရွား ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနကပင္ အသိအမွတ္ျပဳျခင္း ခံၾကရသည္။ http://russia.edu.ru/news/3536/ သည္ ရုရွားပညာေရးႏွင္႔ သိပၸံ ဆိုင္ရာဝန္ႀကီးဌာနျဖစ္ၿပီး ယင္းစာမ်က္ႏွာတြင္ ျမန္မာေက်ာင္းသားတို႔၏ ဘြဲ႔ယူ မွတ္တမ္းမ်ားကို ေတြ႔နုိင္သည္။
ထို႔အျပင္ ပညာေတာ္သင္ ျမန္မာေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ႏွစ္နိုင္ငံ ပိုမို ခ်စ္ၾကည္ရင္းနီးေရးအတြက္လည္းေကာင္း၊ ျမန္မာ႔ယဥ္ေက်းမႈႏွင္႔ ဓေလ႔စရိုက္မ်ားကို ေဖာ္ျပရန္အတြက္လည္းေကာင္း ေရွးရႈကာ သၾကၤန္ပြဲမ်ား၊ ျပည္ေထာင္စုေန႔ပြဲမ်ားကို အခါအားေလ်ာ္စြာက်င္းပခဲ႔ၾကသည္။ ထိုအေၾကာင္းမ်ားကိုလည္း http://www.demowaiyan.co.cc/2011/04/blog-post_621.html တြင္ အက်ယ္တဝင္႔ေဖာ္ျပထားသည္ကိုေတြ႔နုိင္သည္။
နုိင္ငံျခားသို႔ ပညာေတာ္သင္ ေစလႊတ္သည္႔ ပညာေတာ္သင္မ်ားကို မိမိတို႔၏ သက္ဆိုင္ရာ ပညာရပ္တစ္ခုတည္းကိုသာ ေသခ်ာအာရံုစိုက္၍ သင္ၾကားရန္ တာဝန္ေပး ေစလႊတ္လိုက္ေသာ္လည္း ေက်ာင္းသားအမ်ားစုမွာ ေပးအပ္သည္႔တာဝန္ထက္ ေက်ာ္လြန္၍ နိုင္ငံေတာ္မွ မိမိအတြက္ ကုန္က်သည္႔ကုန္က်စရိတ္ႏွင္႔ ထိုက္တန္ေအာင္ အားလပ္ခ်ိန္မ်ားတြင္ အခ်ိန္မျဖဳန္းၾကပဲ အခ်ိန္ကို အက်ိဳးရွိစြာ အသံုးခ်ရင္း နုိင္ငံေတာ္ႏွင္႔ နုိင္ငံသားတို႔အတြက္ အက်ိုးျပဳလုပ္ငန္းမ်ားကို သီးျခား လုပ္ေဆာင္ေနၾကသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ထိုလုပ္ေဆာင္မႈမ်ားကလည္း လြန္စြာမွ ထိေရာက္လွေပသည္။
မိမိတို႔သည္ တစ္ဦးခ်င္းစီ လုပ္ေဆာင္ေနသည္႔ Project မ်ားအျပင္ ကြန္ပ်ဴတာ နည္းပညာ စိတ္ဝင္စြားသူမ်ားႏွင္႔ ကၽြမ္းက်င္သူမ်ားက ကြန္ပ်ဴတာဆိုင္ရာ နည္းပညာအေၾကာင္းမ်ားႏွင္႔ ျပႆနာ ေျဖရွင္းနည္းမ်ားကို ကိုယ္ပိုင္ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာမ်ား ျပဳလုပ္ၿပီး ေရးသားၾကသည္။ နိုင္ငံေရးသမားျဖစ္ေစ၊ ဒုကၡသည္ခိုလံုသူျဖစ္ေစ မည္သူမည္ဝါ မခြဲျခားပဲ အခက္အခဲရွိ၍ ေမးျမန္းသူ ျမန္မာအားလံုးကို အခ်ိန္ေပးၿပီး ေျဖၾကားျခင္းမ်ား ကူညီျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေနၾကသည္ကို တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ ေတြ႔ရသည္။ အခ်ိဳ႕ကလည္း မိမိလုပ္ေဆာင္ေနသည္႔ သုေတနႏွင္႔ ပတ္သက္သည္မ်ားကို မိမိျပန္ေရာက္မွာ ျပန္လည္သင္ၾကားရမည္႔အခ်ိန္ထိ ေစာင္႔မေနေတာ႔ပဲ အားလံုးေလ႔လာနုိင္ရန္ ကိုယ္ပိုင္စာမ်က္ႏွာျပဳလုပ္ၿပီး ျမန္မာနုိင္ငံသားအားလံုး ဖတ္ရႈနုိင္ရန္ ျမန္မာစာျဖင္႔ေရးသားေဖာ္ျပကာ မွ်ေဝထားၾကသည္။
သိပၸံႏွင္႔ နည္းပညာဆိုင္ရာ စာမ်က္ႏွာမ်ား
| အမည္ | လိပ္စာ |
|---|---|
| မီးျပတိုက္ | http://www.mee-pya-tite.com/ |
| ဓာတုရပ္ဝန္း | http://chemistryfield.blogspot.com/ |
| ဖီးက်ဴ | http://www.phy-q.co.cc/ |
| Nu4Power | http://nu4power.blogspot.com/ |
| Radar Technology for Myanmar | http://mmradar.blogspot.com/ |
| Myanmar Digital Satellite Navigation Gathering | http://mdsng.blogspot.com/ |
| Myanmar Astronomy | http://myanmarastronomy.blogspot.com/ |
| New Generation of Metropolitan | http://www.mymetroworld.org/ |
| Open Engineering for Myanmar | http://www.engineer4myanmar.com/ |
| Myanmar Engineer | http://www.myanmarengineer.org/ |
ကၽြန္ပ်ဴတာ နည္းပညာဆိုင္ရာ စာမ်က္ႏွာမ်ား
| အမည္ | လိပ္စာ |
|---|---|
| ရုရွား - ျမန္မာ အဘိဓါန္ | http://blog.ru-mm.org/ |
| နည္းပညာမွတ္စုမ်ား | http://www.technohalo.com/ |
| မိုးထက္ျမင္႔ | http://www.knowledgewar07.com/ |
| အရာေတာ္ေျမ | http://www.ayadaw.net/ |
| လုလင္တစ္ဦး၏အေတြးဆုံမွတ္ | http://mglhulin.blogspot.com/ |
| ဧရာညီေနာ္ | http://ayarnyinaung.blogspot.com/ |
| မုန္တုိင္း | http://www.mone-tine.com/ |
| ေကာင္ေလးငယ္ | http://kaunglaynge.net/ |
| လမ္းျပၾကယ္ | http://www.foryouknowledge.co.cc/ |
| ဂ်ီးေတာ္ | http://www.itloading.com/ |
| ေနမင္းေမာင္ | http://nayminmaungmaung.sbsangpi.com/ |
| ေမာင္ပညာ | http://knowledge-myozawlin.blogspot.com/ |
| ခ်စ္ေသာကမာၻေျမ | http://www.chitthawkabarmyae.com/ |
| သံလံုငယ္ | http://pyaephyonaing.wordpress.com/ |
| Computer Technical Notes & Sharing Softwares | http://mee-pya-tite.blogspot.com/ |
| Who Am I? | http://www.whoami7.co.cc/ |
| Kalawthar | http://technology85.blogspot.com/ |
| Htun May | http://htunmay1500.wordpress.com/ |
| Open Eyes | http://openeyes.orgfree.com/ |
| MIPT-MYANMAR ™ | http://mipt-mm.blogspot.com/ |
| Twilight | http://www.withoutlovesitmin.co.cc/ |
| Myanmar Crossfire | http://www.cfmyanmar.blogspot.com/ |
စာေပႏွင္႔ အသိ/အတတ္ ပညာရွာေဖြမႈဆိုင္ရာ
| အမည္ | လိပ္စာ |
|---|---|
| စကားဝါေျမ အြန္လိုင္း စာၾကည္႔တိုက္ | http://www.sagarwarmyae.net/ |
| အလင္းေရာင္ ဖိုရမ္ | http://www.alinyaung.org/ |
| ျမန္မာမိသားစု | http://www.myanmarfamily.org/ |
| Myanmar Technicians | http://www.myanmar-technicians.org/ |
| Golden Myanmar | http://www.goldenmyanmar.org/ |
| Republic of the Union of Myanmar | http://republicoftheunionofmyanmar.blogspot.com/ |
| Russian Federation | http://russianfederation2009.blogspot.com/ |
| All Myanmar Blogs | http://allmyanmarblogs.blogspot.com/ |
| Myanmar Daily Info & General Knowledge | http://groups.google.com/group/myanmar-daily-info-n-general-knowledge |
ဘာသာေရးဆိုသည္မွာ ျမန္မာနုိင္ငံသားတို႔အတြက္ အလြန္အကၡရာအက်ဆံုး အခန္းကဏမွ ပါဝင္သည္။ အထူးသျဖင္႔ ရန္သူႏွင္႔ ေသေစနုိင္ေသာ လက္နက္မ်ားကို ကိုင္ေဆာင္ေနရသည္႔ တပ္မေတာ္သားမ်ားအတြက္ ပိုၿပီးအေရးပါလွေပသည္။ အေရးႀကံဳလာပါက ဘုရားမွ တပါးကိုးကြယ္စရာမရွိေပ။ ပညာေတာ္သင္ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ အသက္ ၂၀ ေက်ာ္ လူငယ္ ေယာက်္ားေလးမ်ားသာ ျဖစ္ေသာ္လည္း ဘာသာေရးႏွင္႔ လူမႈေရးလုပ္ငန္းမ်ား၊ ျမန္မာျပည္သူမ်ားအတြက္ ကူညီေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို မည္သူမည္ဝါမွ တာဝန္ေပးျခင္းမရွိပဲ လုပ္ေဆာင္ေနၾကသည္ကိုလည္း ေတြ႔နုိင္သည္။
ဘာသာေရးႏွင္႔လူမႈေရးဆုိင္ရာ
ရသေပါင္းစံု
ပညာေတာ္သင္မ်ား ျပဳလုပ္ထားသည္႔ စာမ်က္ႏွာမ်ားကို ၾကည္႔ျခင္းအားျဖင္႔ ယင္းတို႔၏ အတြင္းစိတ္ကို ထင္ထင္ရွားရွား ျမင္ေတြ႔နုိင္ေပသည္။ မနာလိုဝန္တိုသူမ်ား ေျပာသကဲ႔သို ဝါဒမိႈင္းမိေနသူမ်ား၊ ဦးေနာက္ေစးခံထားရသူမ်ား၊ ကိုယ္ပိုင္စဥ္းစားဥာဏ္မရွိပဲ ခုိင္းတာလုပ္တတ္သူမ်ား၊ သက္ရန္ ျဖတ္ရန္သာ သိသူမ်ား ဆိုလွ်င္ ဤသို႔ေသာ စာမ်က္ႏွာမ်ားကို ေရးနုိင္မည္မဟုတ္ပါ။ အထူးသျဖင္႔ ရသ ေပါင္းစံုေရးသားထားသည္႔ စာမ်က္ႏွာမ်ားကို ၾကည္႔၍ ပညာေတာ္သင္မ်ား၏ နူးညံ႔ေသာႏွလံုးသား ကို အထင္အရွားေတြ႔နုိင္သည္။ ပညာရပ္ႏွင္႔ နည္းပညာဆိုင္ရာစာမ်က္ႏွာမ်ားကိုၾကည္႔ျခင္းအားျဖင္႔လည္း ထူးခၽြန္ထက္ျမက္မႈကို ေတြ႔နုိင္ၿပီး ဘာသာေရးကိုင္းရႈိင္းမႈႏွင္႔ ငွဲညွာသနားကာ ကူညီခ်င္စိတ္ရွိမႈတို႔ကိုလည္း လူမႈေရး စာမ်က္ႏွာမ်ားကိုၾကည္႔ရံုျဖင္႔ မ်က္ဝါးထင္ထင္ ေတြ႔ျမင္နုိင္ေပသည္။
ယခုလက္ရွိ ျမန္မာနိုင္ငံ၏ နုိင္ငံေရးအေျခအေနမွာ တပ္မေတာ္ႏွင္႔ ယူနီေဖာင္းဝတ္ စစ္သည္မ်ားက နုိင္ငံေရးအတြင္ ပါဝင္ပတ္သက္ျခင္းမရွိေတာ႔ပဲ ကာကြယ္ေရးႏွင္႔ နယ္စပ္ေဒသေရးကို အထူးအေလးေပးေဆာင္ရြက္ေနေသာ္လည္း ရုရွားေရာက္ ပညာေတာ္သင္မ်ားမွာ နုိင္ငံေရးတြင္ ယေန႔အခ်ိန္ထိ အလြန္အေရးပါလွေပသည္။ အထက္တြင္ေဖာ္ျပခဲ႔သည္႔ နည္းပညာပိုင္းႏွင္႔ ဘာသာေရးဆိုင္ရာပိုင္းမ်ားတြင္ ပညာေတာ္သင္မ်ားက သူတို႔ဘာသူတို႔ ေနရာယူခဲ႔ၾကေသာ္လည္း နုိင္ငံေရးပိုင္းတြင္မူ ကိုယ္႔ဘာကို ေနရာယူစရာမလိုပဲ ျပည္ပမွ အတိုက္အခံမ်ားမွ နိုင္ငံေတာ္အႀကီးအကဲ မ်ား၏ ကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္လည္းေကာင္း၊ တပ္မေတာ္တစ္ရပ္လံုး၏ ကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္လည္းေကာင္း ေနရာေပးျခင္းကို အလိုလိုခံခဲ႔ရသည္။ ျဖစ္သမွ် နုိင္ငံေရးျပႆနာမ်ား အားလံုးက ပညာေတာ္သင္ေက်ာင္းသားမ်ားေခါင္းေပၚသို႔ ေရာက္ရွိလာၿပီး အစိုးရဆန္႔က်င္သူမ်ားက ေျဖရွင္းခ်က္ေတာင္းၾကသည္။
ပညာေတာ္သင္မ်ားသည္ အသက္ ၂၀ ေက်ာ္လူငယ္မ်ားျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းဆင္းၿပီး မၾကာခင္ေရာက္ရွိလာသူမ်ားျဖစ္ကာ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကိုမွ သက္ခဲ႔ဖူးျခင္းမရွိ၊ မည္သူ႔ဆူပူမႈကိုမွ ပါဝင္ေျဖရွင္းျခင္း မရွိခဲ႔ဖူးသူမ်ားျဖစ္သည္႔အျပင္ သဘာဝေဘးအႏၱရာယ္မ်ား ရင္ဆိုင္ရခ်ိန္တြင္လည္း ျပည္တြင္း (သို႔) ျပည္ပ ရွိေက်ာင္းတြင္း၌သာ ေနခဲ႔ရသူမ်ားျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ မိမိကိုယ္တိုင္ လံုးဝ ပါဝင္ပတ္သက္ျခင္းမရွိေသာ္ျငားလည္း နုိင္ငံေတာ္၏ ကိစၥအဝဝကို နိုင္ငံေတာ္အႀကီးအကဲ တာဝန္ရွိသူမ်ား၏ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကဲ႔သို႔ တာဝန္ယူေျဖရွင္းရသည္မွာ ရုရွားေရာက္ ပညာေတာ္သင္မ်ားပင္ျဖစ္သည္။
အတိုက္အခံမ်ားဖက္မွ အင္တာနက္ေပၚတြင္ ျဖစ္သမွ် ျပႆနာမ်ားႏွင္႔ အျခားေမးခြန္းမ်ားကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္မွ ေျဖၾကားျခင္းမ်ား၊ ေဆြးေႏြးျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ႔ေသာ္လည္း အစိုးရဖက္တြင္မႈ မည္သူမွ် တာဝန္ခံေျဖၾကားစရာမလိုပဲ နိုင္ငံေရးစိတ္ဝင္စားသူ ပညာေတာ္သင္မ်ား၏ တုန္႔ျပန္ခ်က္မ်ားျဖင္႔ပင္ အတိုက္အခံတို႔ကို ျပန္လည္ေဆြးေႏြး ပညာေပးနုိင္ခဲ႔သည္။ ထိုသို႔ေဆြးေႏြးပညာေပးျခင္းမ်ားကို အတိုက္အခံတို႔ မည္မွ် ေၾကာက္ရြံ႕ၿပီး မည္မွ်ထိေရာက္သည္ကို သိလိုလွ်င္ ေအာက္ပါ ပံုတို႔ကို ၾကည္႔ပါက ပိုသိသာသည္။


နုိင္ငံေတာ္အႀကီးအကဲမ်ား၏ facebook အတုမ်ား click , click


ပညာေတာ္သင္မ်ား၏ facebook အတုမ်ား click , click
အတိုက္အခံတို႔၏ ေခါင္းေဆာင္ဆိုသူ လြတ္ေျမာက္ခါနီးအခ်ိန္က facebook သံုးမည္ ဟု ပါးစပ္မွ မေတာ္တဆ လႊတ္ကနဲထြက္သြားခ်ိန္မွစ၍ ျမန္မာအတိုက္အခံတို႔ facebook မ်ားကုိ အလုအရပ္ အသံုးျပဳခဲ႔ၾကၿပီး social network ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ ေၾကြးေၾကာ္ခဲ႔ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ socail network ဆိုတာ ဘာမွန္းမသိခဲ႔ယံုသာမက facebook သံုးရမည္ ဆိုတာကိုသာ သိၾကၿပီး အဆင္႔တန္းရွိရွိ မသံုးၾကပဲ နိုင္ငံေတာ္အႀကီးအကဲမ်ား၏ နာမည္ႏွင္႔ facebook အေကာင္႔မ်ားျပဳလုပ္ျခင္းအဆင္႔သာ ရွိခဲ႔သည္။ ထိုမွ်ႏွင္႔ မကေသးပဲ ရုရွားေရာက္ပညာေတာ္သင္မ်ား၏ facebook အေကာင္႔မ်ားကိုပါ အတုလုပ္ခဲ႔ၾကျပန္သည္။ ဤအေျခအေနကို ၾကည္႔ျခင္းအားျဖင္႔ ရုရွားေရာက္ပညာေတာ္သင္မ်ားက နိုင္ငံေရးေလာကတြင္ မည္မွ် အေရးပါသည္ကို ျမင္နုိင္သည္။ လက္တေလာအားျဖင္႔ ပညာေတာ္သင္မ်ားသည္ လက္နက္ကိုင္ေဆာင္ေနျခင္းမရွိ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ေနျခင္းမရွိပဲ သက္ဆိုင္ရာဘာသာရပ္မ်ားကိုသာ ေလ႔လာ စည္းပူးေနၾကေသာ္လည္း အတိုက္အခံမ်ားအတြက္ေတာ႔ နိုင္ငံေတာ္အႀကီးအကဲမ်ား၏ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ အရာရာကို ကၽြမ္းက်င္စြာ သိရွိသူမ်ား၊ ယေန႔ျဖစ္သမွ်ကိစၥအဝဝႏွင္႔ သက္ဆိုင္သူမ်ား အျဖစ္ ရပ္တည္လွ်က္ ရွိသည္။
အင္တာနက္ေပၚတြင္ အသိပညာ၊ အတတ္ပညာႏွင္႔ အျခားနည္းပညာမ်ား အားနည္းသည္႔ အတိုက္အခံမ်ားအတြက္ ရုရွားေရာက္ ပညာေတာ္သင္မ်ားက မဟာတံတိုင္းႀကီး တစ္ခုအျဖစ္ တည္ရွိေနသည္။ ထိုတံတိုင္းႀကီးကို ၿဖိဳခ်ရန္အတြက္ ေအာက္လမ္းနည္းမ်ားေရာ အထက္လမ္းနည္းမ်ားပါ သံုးကာ အႀကိမ္ႀကိမ္ ႀကိဳးစားၾကေသာ္လည္း ယေန႔အထိ မေအာင္ျမင္နိုင္ေသးေပ။ အခ်ိဳ႕႕ ဤတံတိုင္းႀကီးကိုပင္ မွီခိုကာ အကူအညီမ်ား ရယူေနၾကရသူမ်ားရွိၾကၿပီး၊ အခ်ိဳ႕မွာေတာ႔ gmail အေကာင္႔ေလးေတြ hack သလိုလို၊ facebook အတုလုပ္သလိုလိုနဲ႔ပဲ တံတိုင္းႀကီးကို ၿပိဳမယ္ထင္ေနၾကရွာေတာ႔သည္။
မည္သို႔ဆိုေစ ပညာေတာ္သင္ ေက်ာင္းသားမ်ားမွာ နည္းပညာျဖန္႔ေဝျခင္းမ်ား၊ လူမႈကူညီေရးလုပ္ငန္းမ်ားႏွင္႔ အျခား အက်ိဳးျပဳလုပ္ငန္းမ်ားကို မည္သူမည္ဝါ ခြဲျခားမႈမရွိပဲ တစ္ဖက္တလွမ္းက ကူညီရိုင္းပင္းရင္း တစ္ဖက္တြင္လည္း မိမိကိုယ္ကိုယ္ ယံုၾကည္မႈ အျပည္႔အဝ ထားရွိကာ ေပးအပ္သည္႔တာဝန္မ်ားကို ေက်ပြန္စြာထမ္းေဆာင္ရင္း နုိင္ငံ႔ဂုဏ္ကို ျမွင္႔တင္သြားၾကမည္မွာ မလႊဲမေသြျဖစ္ေပသည္။ သိပၸံက႑၊ ကြန္ပ်ဴတာနည္းပညာ က႑၊ သာသနာေစာင္႔ထိန္းျပန္႔ပြားေရးက႑၊ လူမႈေရးက႑ ႏွင္႔ နိုင္ငံေရးက႑ မ်ားပါမက်န္ အဖက္ဖက္မွထူးခၽြန္ လႊမ္းမိုးနုိင္ေသာ ပညာေတာ္သင္မ်ားအားလံုးကို ဤပိုစ္႔ျဖင္႔ ဂုဏ္ျပဳလိုက္ပါသည္။
.oppositeye


0 comments:
Post a Comment