Home » » သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ႏွင့္ သြားေရာက္ေတြ႕ဆံုခဲ့သည့္အေပၚ KNU တဲြဖက္အတြင္းေရးမႉး(၂) ပဒုိမန္းမန္းႏွင့္ ဇန္န၀ါရီလ ၈ရက္ေန႔က ေတြ႕ဆုံေမးျမန္းျခင္း

သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ႏွင့္ သြားေရာက္ေတြ႕ဆံုခဲ့သည့္အေပၚ KNU တဲြဖက္အတြင္းေရးမႉး(၂) ပဒုိမန္းမန္းႏွင့္ ဇန္န၀ါရီလ ၈ရက္ေန႔က ေတြ႕ဆုံေမးျမန္းျခင္း


မၼတ ဦးသိန္းစိန္၏ ဖိတ္ၾကားခ်က္ အရ ေကအဲန္ယူ-ကရင္အမ်ဳိးသားအစည္းအ႐ံုး၏ ဥကၠဌ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီး မူတူးေစးဖုိး ဦးေဆာင္သည့္ ေကအဲန္ယူ ထိပ္ပိုင္းေခါင္းေဆာင္အခ်ဳိ႕သည္ ဇန္န၀ါရီလ ၅ ရက္ေန႔တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္း စိန္ႏွင့္ ေတြ႔ဆံုျခင္း ဒုသမၼတ ေဒါက္တာစုိင္းေမာက္ ခမ္းႏွင့္ အတူတကြ ညစာစားခဲ့သကဲ့သုိ႔ ဇန္န၀ါရီလ ၆ရက္ေန႔တြင္လည္း ႏိုင္ငံေတာ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ ဒုဗုိလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး မင္းေအာင္လႈိင္တို႔အျပင္ ရန္ကုန္ရွိ ကရင္လႈမႈအဖဲြ႕အစည္းမ်ားႏွင့္လည္း ေတြ႔ဆုံခဲ့သည္။ ဤခရီးစဥ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ေကအဲန္ယူ၏ တဲြဖက္အတြင္းေရးမွဴး(၂) ပဒုိမန္းမန္းမန္းကို ေတြ႔ဆုံေမးျမန္းထားျခင္း ျဖစ္သည္။
KIC – ေကအဲန္ယူအေနနဲ႔ ျမန္မာအစုိးရကို သြားေရာက္ေတြ႕ဆုံတဲ့ ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ျပည္သူေတြကို ဘာမ်ား အသိေပးခ်င္ပါသလဲ။
ေျဖ – က်ေနာ္တုိ႔ခရီးစဥ္ကေတာ့ သမၼတႀကီးရဲ႕ ဖိတ္ၾကားခ်က္အေပၚမွာပဲ က်ေနာ္တို႔ သြားေရာက္ေတြ႕ဆုံတာျဖစ္တယ္။ တၿပိဳင္နက္တည္းမွာ သမၼတႀကီးေကာ၊ ဒုသမၼတေကာ ေနာက္ၿပီး ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ပါ က်ေနာ္တုိ႔ ေတြ႕ဆုံခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ မသြားခင္က က်ေနာ္တုိ႔ စဥ္းစားတာကေတာ့ ေကအဲန္ယူနဲ႔ အစိုးရၾကားမွာရွိတဲ့ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးကိစၥကို ပိုမုိၿပီး ေတာ့ ခုိင္မွာေအာင္လုပ္ဖုိ႔ရယ္။ ဒုတိယအခ်က္ကေတာ့ တုိက္ပဲြေတြ ျပင္းထန္ေနတဲ့ ကခ်င္ျပည္နယ္မွာ တုိက္ပဲြေတြ ရပ္စဲႏုိင္ဖုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ ေျပာဆုိသြားႏုိင္ဖုိ႔ရယ္။ ေနာက္ၿပီး ႏုိင္ငံေရး အဆက္မျပတ္ ဆက္ၿပီးေဆြးေႏြးႏုိင္ဖုိ႔ရယ္ဆုိတဲ့ဟာ စဥ္းစားတဲ့အတုိင္း က်ေနာ္တုိ႔ အဲဒီကိစၥေတြကိုေတာ့ သမၼတႀကီးပဲျဖစ္ျဖစ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ က်ေနာ္တုိ႔ ေျပာဆုိခဲ့တယ္။ သမၼတႀကီး ကေတာ့ ႏုိင္ငံေရးအရကိုေတာ့ အစုိးရက ခ်မွတ္ထားတဲ့ မူအတုိင္းပဲလုိ႔ က်ေနာ္တို႔သိရတယ္။ ေျပာဆုိတဲ့အပုိင္းကေတာ့ ဒီႏုိင္ငံ ေရးျပႆနာကို လႊတ္ေတာ္အတြင္းမွာ ေျဖရွင္းႏုိင္ဖုိ႔သေဘာကိုေတာ့ သူ႔ရဲ႕ ေျပာဆုိခ်က္အေပၚမွာ က်ေနာ္တုိ႔ ေကာက္ခ်က္ခ်လုိ႔ ရတယ္။ တခ်ိန္တည္းမွာပဲ က်ေနာ္တုိ႔ဘက္ကလည္းပဲ လႊတ္ေတာ္တြင္းမကဘဲ လႊတ္ေတာ္ျပင္ပပါ အဲဒီအခြင့္အလမ္းကို ေပးဖုိ႔ ဆုိတာလည္း က်ေနာ္တုိ႔ ျပန္ၿပီးေတာ့ ေျပာဆုိတာရွိတယ္။ ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ ႏုိင္ငံေရးအရ ခ်ဥ္းကပ္မႈကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ နည္း နည္း ကြာဟေနတာကို ေတြ႕ရတယ္။
KIC – အခု ခရီးစဥ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဆရာတုိ႔ သတင္းစာရွင္းလင္းပဲြ လုပ္ဖုိ႔ရွိတယ္လုိ႔ ဆုိၿပီး ေနာက္ဆုံးေတာ့ မလုပ္ျဖစ္ေတာ့ တဲ့ အေၾကာင္းအရင္းကို က်ေနာ္တုိ႔ကို ရွင္းျပေပးလုိ႔ ရမလား။
ေျဖ – က်ေနာ္တုိ႔ အစီအစဥ္ မရွိေတာ့ပါဘူး။ မရွိေတာ့ဘူးဆုိတာက က်ေနာ္တုိ႔ ေတြ႕ဆုံေဆြးေႏြးပဲြကလည္း တရား၀င္ ေတြ႕ဆုံ ေဆြးေႏြးပဲြ မဟုတ္ဘူးေပါ့ေလ။ သမၼတႀကီးရဲ႕ ဖိတ္ၾကားခ်က္အရ စတိတ္မန္႔ (ထုတ္ျပန္ေၾကညာခ်က္)ေလးနဲ႔ ထုတ္ျပန္လုိက္ရင္ ရမယ္လုိ႔ ဆုိတဲ့သေဘာမ်ဳိးနဲ႔ မလုပ္ေပးေတာ့ပါဘူး။
KIC – ေကအဲန္ယူက အစုိးရနဲ႔ သြားေရာက္ေတြ႕ဆုံတဲ့အခ်ိန္မွာ တဖက္က ကခ်င္ေဒသဘက္ေဒသဖက္မွာလည္း တုိက္ပဲြေတြက အဆက္မျပတ္ ျဖစ္ပြားေနတဲ့အေပၚမွာ ဒါဟာ အစုိးရက တုိင္းရင္းသားေတြကို ေသြးခဲြအုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ပုံစံမ်ဳိးပဲဆုိၿပီးေတာ့ ေ၀ဖန္မႈအသံ ေတြ ရွိတယ္။ ဒီကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္လုိ သုံးသပ္မိပါသလဲ။
ေျဖ – အစုိးရအေနနဲ႔ ေသြးခဲြအုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ လုပ္ရပ္ ပုံစံမ်ဳိးကေတာ့ အခုမွ မဟုတ္ပါဘူး။ အရင္ကတည္း ဒီပုံစံမ်ဳိးနဲ႔ပဲ လုပ္သြားေန တာပဲ။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တုိ႔ဘက္ကလည္း အဲဒီအသြင္သ႑ာန္မ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ အားလုံးပါလာႏုိင္ေအာင္ က်ေနာ္တုိ႔ တစ္စုတ စည္းတည္း ျဖစ္လာႏုိင္ဖုိ႔ကုိေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔အားလုံး ၀ုိင္းၿပီးေတာ့ ႀကိဳးစားဖုိ႔ လုိတာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔လုိ႔ပဲ က်ေနာ္တုိ႔လည္း အဖဲြ႕အစည္းအတြင္းမွာလည္း အမ်ားႀကီးစဥ္းစားပါတယ္။ သြားသင့္ မသြားသင့္ဆုိတဲ့ကိစၥကိုေလ။ ဒီလုိ ကခ်င္ဘက္မွာ တုိက္ပဲြ ေတြ ျပင္းထန္တဲ့အခ်ိန္မွာ ေကအဲန္ယူအေနနဲ႔ သြားမယ္ဆုိရင္ ဘာေတြ သက္ေရာက္မႈေတြ ရွိလာႏုိင္မလဲဆုိတာ က်ေနာ္တုိ႔ ႀကိဳ စဥ္းစားပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ျပန္လည္ၿပီး စဥ္းစားဆုံးျဖတ္လုိက္တဲ့အခါက်ေတာ့ တစ္စုံတစ္ရာ ကခ်င္အတြက္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ တျခားေရွ႕ဆက္လာမယ့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရဲ႕ ျဖစ္စဥ္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း အဲဒီအေပၚမွာ က်ေနာ္တုိ႔ ေျပာ ဆုိႏုိင္ဖုိ႔ အခြင့္အေရးလည္း ရွိႏုိင္မယ္ဆုိတာမ်ဳိးကို စဥ္းစားၿပီးမွပဲ က်ေနာ္တုိ႔ ဆုံးျဖတ္ၿပီးမွပဲ သြားတာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီသြားတဲ့ အတုိင္းပဲ က်ေနာ္တုိ႔လည္းပဲ သမၼတႀကီးနဲ႔ ေတြ႕တဲ့အခ်ိန္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္နဲ႔ ေတြ႕တဲ့အခ်ိန္မွာလည္း ဒီကိစၥ ေတြကိုလည္း က်ေနာ္တုိ႔ ေျပာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ တစ္ခုလုံး ေျဖရွင္းေဆာင္ရြက္ႏုိင္ဖုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ အဆင့္ေတြ အမ်ားႀကီး ႀကံဳရအုံးမယ္ျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ိန္ေတြလည္း ယူရအုံးမွာျဖစ္ပါတယ္။ မဟုတ္မခ်င္းကေတာ့ ဒါကို ေျပလည္ႏုိင္မွာ မဟုတ္ေသးပါဘူး။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ စစ္ေရးအရ အပစ္ခတ္ရပ္စဲေရး အေနအထားကေန တစ္ဆင့္ က်ေနာ္တုိ႔ ေက်ာ္လႊား ေပးႏုိင္ရင္ ႏုိင္ငံေရးအရ ဆက္ေဆြးေႏြးဖုိ႔ရွိပါတယ္။ ႏုိင္ငံေရးအရ ဆက္ေဆြးေႏြးဖုိ႔ မေဆာင္ရြက္ႏုိင္ဘူးဆုိလုိ႔ရွိရင္လည္း က်ေနာ္တို႔ အပစ္ခတ္ရပ္စဲေရး ခုိင္ၿမဲမွာမဟုတ္ဘူးဆုိတာလည္း က်ေနာ္တုိ႔ အားလုံးအသိပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
KIC – အခု ခရီးစဥ္မွာ ျမန္မာ အစုိးရ တာ၀န္ရွိသူေတြအျပင္ ျပည္တြင္းက ကရင္လူမႈအဖဲြ႕အစည္းေတြနဲ႔လည္းေတြ႕ဆုံခဲ့တယ္လုိ႔ သိရွိရပါတယ္။ ကရင္လူမႈအဖဲြ႕အစည္းေတြနဲ႔ ေတြ႕တဲ့ေနရာမွာ ဆရာတုိ႔ ဘာေတြမ်ား ခ်ျပ ေဆြးေႏြးျဖစ္ခဲ့ပါသလဲ။
ေျဖ -ကရင္လူ႔အဖဲြ႕အစည္းနဲ႔ေတြ႔တာက က်ေနာ္တုိ႔ သမၼႀကီးနဲ႔ ေတြ႕ဆုံမႈ အေျခအေနအေပၚမွာပဲ ရွင္းျပတဲ့အပုိင္းပဲ ရွိပါတယ္။ သူတုိ႔လည္း ျပန္လည္ေမးျမန္းမႈေတြ အဲဒီအေနအထားမွာပဲရွိပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ သူတုိ႔ အဓိက စုိးရိမ္စိတ္ရွိတာကေတာ့ ဥပေဒတစ္ခုျဖစ္တဲ့ မတရားအသင္းနဲ႔ဆက္သြယ္မႈဆုိတဲ့ ၁၇/၁ကိုေတာ့ အဲဒါကို ရုပ္သိမ္းေပးဖုိ႔ေပါ့။ အဲဒါေတြကို သူတုိ႔က စုိးရိမ္ စိတ္ ရွိတာေပါ့။ အဲဒါေတြကို အစုိးရက မ႐ုပ္သိမ္းေပးဘူးဆုိလုိ႔ရွိရင္ သူတုိ႔အတြက္က က်ေနာ္တုိ႔နဲ႔ ထိေတြ႕ဆက္ဆံတဲ့ေနရာမွာ သူတုိ႔အတြက္ အမ်ားႀကီး စုိးရိမ္တယ္ေပါ့ေလ။ အဲဒီအေပၚမွာလည္း အဓိက သူတုိ႔ေျပာဆုိသြားတာရွိပါတယ္။
KIC – ေနာက္ဆုံးအေနနဲ႔ အခု ခရီးစဥ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဘာမ်ားထပ္ေျပာခ်င္ပါသလဲ။
ေျဖ – မရွိေတာ့ပါဘူး။ အဲဒီေလာက္ပါပဲ ျပည့္စုံေလာက္ပါၿပီ။
Share this article :

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2012. WUNPAWNG . All Rights Reserved
Wunpawng Online News Powered by WUNPAWNG